Tjuvstartar lite

Vi kunde inte hålla oss i helgen. Det började med lussebullsbak (vi använde det här receptet)  med mamma och sonen i lördags och igår bakade U och sonen pepparkakor. Vi fick dessutom en tidig julklapp av mina föräldrar, en halv älgkalv. Så nu har vi frysen full av det bästa kött jag kan tänka mig, tusen tusen tack!

Plockade fram mina elljusstakar och stjärnor som brukar hänga i fönstren, men det gick inget vidare kan man väl säga. Ingen lyste som dom skulle och stjärnan hade vi visst kasserat ifjol då den gick sönder…det hade jag glömt. Jag funderar därför på att beställa den här istället! Men jag kanske behöver en större, vi har ju väldigt stora fönster.

Uppdatering! Här hittade jag en större variant av samma stjärna, vad tycks?

Ute på bron lyser det fint iallafall. Köpte två stora enbuskar och har belysning i dom. Ska fota det när det blir mörkt igen. Inne blev det dock lite jul med några små granar.

020

022

023

Det är roligt att fixa lite inför julen om det sker i lagom takt bara. Nu ska jag beställa en julklapp på nätet och vi återkommer med julklappstips här på bloggen i veckan, missa inte det!

Och lite lite snö har vi fått också. Det är fint ute och jag är skidsugen. Har inte tagit mig iväg till spåret ännu. Men snart kanske. Det går ju fortfarande att springa obehindrat uppe på Frösöberget till min stora glädje.

Härlig ny vecka framför oss nu!

Ps! Påminner om tävlingen som pågår. Vi behöver några fler som ”gillar” sen drar vi vinnaren.

/C

4 thoughts on “Tjuvstartar lite

  1. Pingback: Blog roundup | Husligheter – inredning och design som blogg.

  2. Pingback: Vitt vitrin | alexochcarin

Kommentera

