Första advent

Som på beställning kom vintern och snön, och det med besked! Oj vad mycket det har snöat i natt, dags att skotta!

Efter många om och men och ett byte så sitter nu äntligen två stjärnor i våra fönster. Jag hade en idé om fler stjärnor i olika höjd som ni säkert sett på flera håll redan. Men det fick inte plats och jag tycker att det här gav ett lugnare intryck. Stjärnorna är från Ica Maxi och mäter 1 meter i diameter. Stora fönster kräver stora stjärnor tycker jag.

023

Lärkträd är ganska ovanliga här uppe men dom här kvistarna fick jag av kära vänner som bodde i en by i närheten tidigare men som nu flyttat alldeles för långt bort. Dom hade flera lärkträd på sin gård, eller skräpträd som dom kallade dom…tydligen så släpper dom mycket ”skräp” ifrån sig. Jag blev iallafall jätteglad för lite”skräp” och  därför tänker jag behålla dom här tills dom smular sönder.

027

Nu har vi klarat av frukost och första avsnittet av årets julkalender och den verkar ha gått hem hos sonen som tyckte att det var spännande. Och roligt att öppna första luckan såklart! Det som Alex skrev om igår att göra en presentkalender har jag planerat men inte hunnit med. Det ligger saker och väntar på att bli inslagna, och att fixa det under dagen är min plan. Det gör väl inget om han öppnar första paketet på kvällen tänker jag…

Jag har köpt siffror i papper från Ikea som jag tänkte fästa på varje paket. Hoppas bara att jag har tillräckligt många. Jag får helt enkelt återkomma med resultatet, vi stressar inte den här julen va?

040

Ha en skön advent!
/C

Kommentera

