Cake pops

Ja jag vet, jag är väldigt sen på den här bollen. Men jag har liksom dragit mig för att prova att baka dessa kakklubbor. Det har känts så otroligt omständligt att först baka en kaka och sen smula sönder den för att göra ett nytt bakverk. Det är liksom inte min grej. Jag vill att det ska vara enkelt och gärna gå fort! Därför kunde jag inte motstå det här receptet när det kom över mig. Jag var tvungen att testa, och det här är premiären!

Gör så här:

Krossa ett paket med oreos. Blanda dessa smulorna med en förpackning Philiapelphia Marabou mjöklchoklad. Rulla degen till bollar och låt stå i kylskåpet för att stelna. Gör inte för stora bollar, degen räcker till  ca 10 st bollar. Det går också att baka på ballerinakex och där finns det ju massor av smaker att välja bland. Det ska jag testa nästa gång.
025

Stick in en grillpinne av trä i bollen. Om du vill va säker på att pinnen verkligen fastnar, doppa den delen av pinnen som du ska sticka in i bollen med smält choklad och trä på bollen. Låt stelna.

Dekorera därefter bollarna med smält choklad och något fint strössel. Ställ ner pinnen i oasis eller frigolit för att stelna. Jag hade varken eller och hällde därför strösocker i en djup skål som pinnarna fick stå i. Det blir liiite vingligt, var försiktig så att dom inte tippar.

029

Jag är nöjd och nu återstår det bästa, nämligen att smaka!

Lycka till med baket.

/C

2 thoughts on “Cake pops

Kommentera

