Lördagkväll och glögg.

I morse när snön yrde runt knutarna stack jag ut och kutade. Jisses vad det snöade och piskade på kinderna. J har varit borta några dagar och jag var grymt träningssugen, så ”dåligt” väder kunde inte stoppa mig. Det blev en lång sväng, i mina mått mätt och efteråt var det skönt att ta en lång varm dusch.
Efter det drack vi lite värmande glögg. Carin tipsade mig om Blossas Cognac glögg, och trots att jag inte är så förtjust i cognac så gillade jag den.
Nu på kvällen har vi haft besök, även då dracks det glögg till förtugget, som bestod av tre olika sorters tilltugg.
Baconlindade plommon, smördegsknyten och kryddost med körsbärstomat. Så enkelt och gott!
Ett tips till julens fester.

image

Av gästerna fick vi egengjord glögg som vi var tvugna att smaka, riktigt god och stark.

image

Nu myser vi framför brasan och dricker glögg igen.

image

Har ni någon favoritglögg och dricker ni den helst varm eller kall?

/A

2 thoughts on “Lördagkväll och glögg.

  1. Mumsiga tilltugg! Blev sugen fast jag är tokmätt 🙂 Min favoritvariant av glögg är Blossas vanliga vinglögg som man spetsar med lite mörk kubansk rom. Nomnom!
    Kram!

    • Om du inte testat baconplommon så gör det! Gott med kombon sött och salt:)
      Och så enkelt att min treåring fixade i ordning dom!
      Tack för tipset om glöggen, de måste testas:)
      Tror de har hänt nåt i år, för plötsligt tycker jag det ät oerhört gott (och mysigt) att sitta och sippa på ett glas, kanske har man blivit vuxen;)
      Ha en Fortsatt fin lördagkväll!
      Kram
      /A

Kommentera

