Hårnytt

Om det är fler än jag som har torrt hår nu i vinter så kommer här några tips. Jag har använt Redkens shampoo de senaste åren och de funkar jättebra på mitt hår. Jag har långt  och tjockt hår men med tunna fina hårstrån som lätt går av. Eftersom jag dessutom slingar det så blir det ju extra sprött och därför behöver mitt hår fukt och ännu mera fukt för att kännas fräscht. Jag använder aldrig balsam med däremot inpackningar som balsam. Försöker att torka håret lite lätt med en handduk innan inpackningen åker i så biter det bättre. Nu ska jag testa Redkens nya serie Diamond oil som jag  köpt här till bra pris.

008

Jag köpte också en utredningsborste som jag sett att frisörerna använder där jag brukar klippa mig. Den är liten och är utmärkt att ha i väskan. Dessutom snygg och billig, finns att köpa här!

011

012

Mitt sista tips är ett riktigt bra budgettips. Kassan kanske inte är så välfylld nu i Januari och på Ica brukar jag ibland köpa detta intensivbalsam från Dove. Kostar runt 30 kr (!!) och står sig väl bland många mycket dyrare konkurrenter. Dessutom gillar jag flaskan, väldigt lättsam och smidig istället för alla bukar med skruvlock som inpackningar  brukar envisas med att vara i.

Ny vecka, nya tag!

/C

4 thoughts on “Hårnytt

Kommentera

