Hyllor på plats

Samma dag som jag visade er förvaringslådorna på sonens rum så kom hyllorna på posten. Och nu sitter dom uppe. Vi valde String och dessa hyllplan är 78×20 cm. Det finns ju både större och mindre varianter att välja bland. Vi beställde härifrån.

012

023

020

Nu hoppas jag att dom här hyllorna får följa honom genom livet, dom är ju verkligen tidlösa. Och nu känns det som att vi äntligen fått ordning på hans rum. Så småningom blir det nog en större säng också, just nu sover han i en kökssoffa. Han vill ju gärna att vi ligger bredvid honom vid nattningen och det börjar bli liite för trångt för det nu.

Visst är det skönt med helg? Vi har varit ute och åkt spark och nu blir det vinterstudion ett tag. U har precis kommit in efter att ha varit ute och sprungit. Jag gruvar mig för att sticka ut, tycker att det för kallt. -15 grader har vi nu. I ugnen puttrar just nu pulled älg. Vi testar med högrev från älg istället för fläskkött för första gången, hoppas det blir gott. Här har ni receptet på det. Idag testade jag att göra egen grillsås. Googlade och hittade på lite eget.

Trevlig lördag!

/C

6 thoughts on “Hyllor på plats

  1. Snyggt! Blir ju lätt plottrigt och rörigt i barnens rum. Håller på att få färdigt på dotterns men det är klara direktiv från lillbossen ”rosa, rosa”. Vi möts halvvägs.🙂 Provade ditt recept på pulled pork igår. Smaskigt och mycket uppskattat av hela familjen.

    Trevlig helg!

    • Hej Karin!

      Tack och tack🙂
      Ja jag kan tänka mig att det ska va rosa, men det älskar ju jag! I lagom mängd iaf😉 undra hur länge det dröjer innan våran lilla vill ha samma?😉
      Va roligt att maten blev god och uppskattad!! Världens enklaste mat, eller hur? Vi kör som sagt pulled på älg idag, får vi se hur det blir. Den är inte färdig ännu.

      Kram och trevlig helg ni med 😊

  2. Hej!
    Vad spännande att ni provade att göra ”pulled älg”, det har vi oxå funderat på men inte provat ännu. Pulled pork är en favorit för hela familjen. Så därför är jag nyfiken, hur blev det, och är det nåt speciellt att tänka på?

    • Hej Cecilia!

      Roligt att ”se” dig här! Hoppas allt är bra med er.

      Det blev jättebra med älg. Det enda som blev var att jag nog hade gjort lite för mycket bbcsås, så det blev lite blött. Men annars smakade det ”som vanligt” om inte ännu godare🙂
      Kram C

    • Hej Helena! Vad roligt att du gillar vår blogg, tack för fina ord🙂
      Kuddarna kommer från HMhome och finns förmodligen inte i sortimentet nu om jag ska gissa eftersom det är ett bra tag sedan jag köpte dom. Men kola in in HMhome ändå, där finns mycket gint till både stora och små. Mvh Carin

Kommentera

