Att inte hinna med..

Å vad det är svårt att hitta inspiration nu när man börjat jobba. Ni har kanske märkt att mina blogginlägg blivit betydligt färre..
Tiden räcker inte alls till. Det finns massor av saker som jag skulle vilja göra/fixa härhemma och saker som står på min wishlist men varken tiden, orken eller ekonomin tillåter det. Så det händer inte så mycket på inredningsfronten.
Förutom jobbet så prioriteras familj, träning och vila. Det är vad jag orkar med just nu.
Jag saknar det där ljuset som Carin skrev om igår, när man är föräldraledig får man ju sin dagliga dos, nu jobbar man ju hela dagarna så man hinner inte njuta av det men snart blir ju även kvällarna ljusare!

Det här är mitt favorithörn när det kommer till vila. Här kryper jag gärna upp med en tidning eller surfplattan och sveper filten omkring mig. (Haha, trots att J eldar för fullt och det inte alls är kallt vill jag alltid ha filten, det hör liksom till.)

image

Jag drömmer om att byta ut soffan mot den här. Min drömsoffa! En kompis har en sådan och den är Så skön. Och snygg! Men aningens för dyr..
Våran gamla soffa är i vart fall skön så den lär nog få hänga med ett tag till..

image

Igår jobbade jag mellan 07-18. En lång dag, så gårdagskvällen tillbringades här.

image

I nästan varenda inredningsblogg visas tulpaner just nu och är det en sak som jag alltid prioriterar i inredningsväg, så är det just blommor!
Det gör mig glad och gör nog alla hem lite vackrare..

Kram till er och tack för att ni kikar in till oss.
Hoppas ni får en fin tisdag, nu åker jag mot dagis och jobb!

/A

7 thoughts on “Att inte hinna med..

  1. Det är dilemmat med jobb och barn man har hela tiden fullt upp och tiden räcker aldrig till…..Men man måste ändå stanna upp och njuta av nuet! Det går så vansinnigt fort den där tiden med de små liven och den tiden kommer aldrig igen . Ha en bra dag älskade barn och kram från m

    • Jag vet, allt snurrar på alldeles för fort! Tänk att Olle snart blir 1 år!
      Vi försöker stanna upp emellanåt, men det är svårt…
      Önskar att ni bodde närmare och kunde vara med i vardagen.
      Kram
      /A

Kommentera

