Mittwoch och Crossfit

Redan onsdag! Idag började jag morgonen på bästa sätt. Jag och lilltjejen har nämligen varit och tränat Crossfit. Ja det var väl mest jag som tränade. Sist jag var där var i Mars 2012, och jag kan lova att det kändes. Nu har jag slängt mig ner i soffan efter en dusch och lite mat i magen. Jag skakar fortfarande i hela kroppen. Och förmodligen kommer jag inte kunna röra mig imorgon. Men det är det lätt värt. Nu längtar jag faktiskt till nästa onsdag.

025

023

Även här är det tulpaner på bordet. Jag har inte särskilt gröna fingrar men den här gången har blommorna hållit sig jättefina. Jag köpte dessa tulpaner i fredags och satte dom enligt tips i iskallt vatten efter att ha snittat dom lite. Sen har jag inte gjort någonting med dom, inte ens bytt vatten, även om jag kanske borde det.

022

018

Jag har nyaste numren av Plaza interiör och Damernas Värld olästa. Så nu struntar jag i disk och tvätt för en stund och tänker sitta här så länge lilltejen sover. Jag är annars rätt så dålig på det. Det är lätt hänt att hamna i tänket att jag ska bara fixa det här först. Och sen det där. Och vips så har det gått en halvtimme och hon har vaknat. Man får ju ofta det tipset som nybliven mamma att passa på att sova när bebisen sover. Jag tror att jag gjort det en gång möjligen. Nej jag är nog för rastlös för det, och då skulle jag nog inte få något gjort här hemma. Men idag blir det vila, jag är helt slut nu orkar knappt gå och fylla på vattenglaset. Fast det bästa med träning är ju att det i slutändan ger energi, så framemot eftermiddagen är jag nog pigg igen. Kanske.

/C

Kommentera

