Blocketfynd!

För några dagar sedan tipsade Carin mig om en liten byrå från Kartell som låg ute på blocket. 
Det är verkligen bra med vänner som vet vad man har för smak och tipsar en om olika saker, Carin är väldigt bra på det!
Men ibland har vi lite för lika smak i vår bekantskapskrets, för även en annan vän hade fått tipset.
Det höll på bli slagsmål om byrån (nej, inte riktigt så illa, eller A-S??).
Till slut vann min vän kampen om byrån, eller rättare sagt- jag gav mig, haha!
Dagen efter hittade jag en annons om två caféstolar som var till salu.
Lite skavda och nötta, men hela och till en kostnad av 150 för båda! Det kallar jag fynd. Äkta Thonet eller inte..

image

Mannen som sålde dem sa att de var cirka 20 år gamla. Trots det är sitsarna i gott skick. Han sa även att det ringt cirka 20 stycken som var intresserade av stolarna, så ibland har man tur!
Vilket är ert bästa blocketfynd?

Ha en fin Fredag!

/A

4 thoughts on “Blocketfynd!

  1. Snygga stolar Alex! Grattis till ett riktigt bra fynd! Jag bli glad för din skull, så fånig är jag 😉. Men jag älskar att fynda om mitt bästa Blocketfynd är helt klart min Eva hög fåtölj av Bruno Mathsson. Nypris 12000 och jag betalade 1000kr tror jag. Dessutom ingen nyproduktion utan en äkta gammal. Lite sliten men det hör ju till. Kram ❤️

    • Ja herrejösses vilket kap du gjorde där!
      Snygg å skön som tusan är fåtöljen,
      sånt där kan verkligen göra en lycklig i själen, haha!
      Stolarna är oxå fina och helt klart värda sin peng, än om de är långt ifrån ditt fynd!

      Nu väntar jag på den där perfekta lilla byrån med marmorskiva. Vet ju att du oxå håller ögonen öppna:)
      Kram!
      /A

  2. Alltid lika roligt när man lyckas med ett sånt kap! Jag sprang själv in på Röda Korset här i Ösd för någon dag sen, där stod 4 st Thonet-stolar och självklart fick dom följa med mig hem! 80kr st!!! Tyvärr så var inte den fina sitsen med nät kvar, får i stället klä in dom med lite tyg🙂

Kommentera

