Work in progress

Jag gjorde ett ryck igår och började städa och fixa i lilltjejens rum (för vilken gång i ordningen?) Eftersom hon inte sover där, är det lätt hänt att det rummet blir vårt lilla förråd av saker som inte riktigt hittat sin plats. Men den här gången har jag lovat mig själv att inte ställa dit några andra saker i det rummet, än de som verkligen ska vara där. Jag fick nyaste numret av Plaza Interiör igår och det bidrog nog till inspirationen då dom hade barnrumsspecial i detta nummer.

015

018

016

Förvaringslådorna är samma som på sonens rum och heter  Stuva och finns på IKEA. Stringhyllan köpte jag på Blocket för några år sedan för 250 kr, fynd! Den satt redan uppe i rummet då vi tidigare använde det som kontor. Under hyllan fanns då ett skrivbord. Rummet är spegelvänt och lika som sonens och som ni ser så blir det även lika förvaring. Men ändå olika.

024

Min ”hemmagjorda” mobil som ska hänga ovanför sängen, när den väl flyttar in här. Jag minns inte riktigt när sonen började sova i eget rum, men jag tror han var runt 9 månader.

020

022

Nej nu blir det fika hos grannen med massor av mammor och barn, roligt!
/C

Kommentera

