Lillåstugan

Igår var det premiärdags för en fjälltur på egen hand för N. Vi var ju så klart med, men hon åkte själv och inte i chariotvagnen.
4 km tur och retur från Ullådalens parkering (det ligger en bit utanför Åre för er som inte vet) till Lillåstugan. En perfekt nybörjartur i lättåkt fjällmiljö.
Det gick superbra och de goda våfflorna försvann snabbt till lunch.

image

image

image
image

Solen tittade fram bland molnen och värmde stundtals så O hade det skönt i vagnen.

image

Som ni säkert märker så blir det väldigt lite inredning för mig just nu, har varken tid, råd eller lust.
Näväl, lust har jag men absolut inte råd och jag prioriterar annat just nu, såsom fjällturer. Hoppas ni uppskattar dessa inlägg också. Och vet ni vad, jag har faktiskt en mycket rolig resa inplanerat senare i vår med två härliga tjejer, som jag längtar!

image

Kram från mig och ha en riktigt bra start på veckan,
kanske en del av er har sportlov?
Lyllos er isåfall!

/A

8 thoughts on “Lillåstugan

  1. Jaaaa, jag uppskattar dina fjällinlägg! Bra jobbat av lillfröken och härligt att ni fick en mysig tur. Gillar verkligen din bild på våffelbruket. Ses lite senare. Kram /Katrin

    • Härligt att höra att någon fler än min mamma uppskattar dem:)
      Vill ju förmedla sånt som jag gillar och fjällen är ju definitinvt en av mina kärlekar;)
      Vill höra mer om din tur också!
      Kram kram
      /A

  2. Underbara foton jag kunde nästan höra ljudet av skida mot snö. Fortsätt gärna med mer fjällturer är minst lika viktigt som inredning.:)

    • Ja men eller hur? Fjällturer är nog t.om viktigare än inredning; )
      Det var en väldigt fin dag än om de tyvärr var lite klabbföre…
      Får se vad det blir för tur till helgen, funderar på samevistet i Storhogna.

      /A

  3. Jättehärligt med fina naturbilder och att få se vilken fantastisk liten kämpe N är. Vad månde bliva av henne…….😉 Här nere är den korta vintern redan över och snödroppar och vintergäck syns lite här och där så nu börjar vi se fram emot golfsäsongen i stället.
    kramar /A

    • Ja de ÄR ett avlångt land vi bor! Låter härligt med blomster!
      Här har vintern iförsig aldrig riktigt kommit igång i år. De är mycket mindre snö än vanligt, vilket bekymrar mig!
      Men några fina fjällturer till ska vi nog hinna med:)
      Kram
      /A

    • Undrar om vi skulle kunna få till en tur allihopa?
      Vore skoj! Vita renen, lillåstugan eller samevistet borde funka, det är ju inte så långa turer..Vore ju superskoj!

      Kram!
      /A

Kommentera

