Filmtajm

Efter jobb, träning och läggning av barn så är det så mysigt att tända en brasa och massa ljus och krypa upp i soffan och se en bra film. (Det gäller att passa på medan de fortfarande är mörkt på kvällarna…)

image

I veckan har vi sett Gravity och 12 years a slave.
Gravity är en rymdfilm, och den kanske är bra om man gillar rymdfilmer men det var ingen film i min smak. Jag ger den AA i betyg.
12 years a slave däremot var en väldigt gripande och sevärd film, men förbered er på att både gråta och få ont i magen. Fy vad människan kan vara ond! Filmen får AAAA i betyg.

image

Någon som har något annat filmtips?

/A

7 thoughts on “Filmtajm

  1. Har precis kommit hem och landat efter att ha sett 12 years a slave. Så stark upplevelse att jag fortfarande har lite svårt att koppla bort tankarna för den sömn som jag behöver inför morgondagen….. och i morgon blir det mera bio för då ska jag se The butler, som jag också hör skall vara en bra film.
    Kram

    • Jag mådde nästan dåligt efter filmen, man blev verkligen berörd och upprörd!!
      Otroligt välspelad och gripande.
      Spännande med bio ikväll igen, hoppas få
      höra en recension sen då;)
      /A

      • Hejsan Alexandra,
        The Butler var också en väldigt bra film. Välspelad och historiskt en påminnelse om hur svårt det varit för dom svarta i USA.
        Klart sevärd !! så den rekommenderar jag till dej😉
        Í helgen har vi gått loss med såg och sekatör i trädgården och dessutom hunnit välkomna våren med långa promenader. Den första tussilagon visade sig för oss, så nu ser vi fram emot fler säkra vårtecken…..Må så gott !

  2. Så mysigt att bara ta det lugnt och vila upp sig i soffan, framför en bra film. Det är min plan ikväll!!

    Nu har vi målat på första lagret med Kalklitir i sovrummet🙂

    • Nu så;)
      Men jag känner verkligen noll och ingen inspiration just nu.. har varken tid eller råd med inredning,…och vad ska man då skriva om. Nåja, vi får se vad som händer med bloggen! Tack för filmtipset:)
      Kram
      /A

Kommentera

