Favoritskåpet

Hej på er!
Länge sen vi gjorde något inlägg nu. Livet kom emellan och som jag skrivit förut- inspirationen är inte på topp just nu. Men tack till er som tittar in ändå.. Vi får se vad som händer med bloggen framöver.

Idag tänkte jag visa er mitt favoritskåp härhemma. N’s klädskåp, som vi fann i en övergiven stuga och fick köpa av ägaren (som även tyckte vi skulle köpa hela stugan) för en billig peng. Vi slipade det och hade tänkt måla det vitt men när vi slipade det så kom det fram en fin ljus mintgrön färg som fick sätta ton i hela hennes rum!
Jag gillar det där med att låta en kär sak, som en tavla, ett tyg eller ett skåp vara utgångspunkten i ett rum istället för att börja med att välja tapet och sedan hitta saker till det.

image

image

image

Här ser ni mer bilder från N’s rum.

Önskar er alla en fortsatt fin vecka!
/A

8 thoughts on “Favoritskåpet

    • Ja de är verkligen ett fynd! Gillar att det har en historia och att det stått här i närheten.. Det är bra att va lite nyfiken:)

      Dockvagnen köpte vi på den där hälsokost affären på kyrkgatan, Ejes eller vad den heter… Dom har superfina träleksaker och sånt! Inget fynd dock;)
      Hoppas allt är bra! Snart är våren här oxh vi ses mer! Kram
      /A

  1. Ja, börjar längta efter att pyssla på tomten och att se vad som kommer upp i rabatterna! Vi kommer snart som flyttfåglarna!🙂 Kram

    • Tack snälla! Jag tror minsann att N trivs i sitt mintgröna rum.. än om hon, som idag ville ha en kräkgrön grodpuff från Jysk.. å jag försökte förklara att det inte var hennes, eller ja MIN stil;)
      Haha.. De är inte lätt!

      Hoppas de går bra för er med renoveringen men framför allt med magen!
      Kram
      /A

  2. det är verkligen ett riktigt fynd det där skåpet! Ibland räcker helt enkelt inte tiden till så är det för oss alla. Finns dagar då man önskar att dygnet hade fler timmar men det är bara att gilla läget Kram M

    • Jo jag vet det… Hade önskat att ni fanns närmre så vi kunde få lite hjälp i vardagen. För det är verkligen INTE lätt.
      Men vi försöker prioritera och välja sånt som ger energi!
      Men jisses va skönt de ska bli med besök nästa helg;)
      Kram
      /A

  3. Pingback: Superfint från Superfront | alexochcarin

Kommentera

