Rätt knapp!

Jag har haft sportlov lite väl länge från bloggen (sorry), men alldeles underbart (och välförtjänt, jo jag tycker nog det) länge i det verkliga livet. Vi har hunnit med fjällvärlden i både Jämtland och Härjedalen och jag måste säga att som omständigheterna ser ut med det knappa (haha fyndigt värre) snöläget i  Åre med omnejd så är Härjedalen och Funsäsdalsfjällen en solklar vinnare. Åtminstone denna gång.

011

Trots att dagarna har i stort sett bara gått ut på skidåkning i olika former så har jag även spanat på lite inredning såklart, det är svårt att låta bli tycker jag. I Funäsdalen finns en jättefin inredningsbutik som heter Trolltrumman och där hittade jag dessa knoppar från det Holländska företaget HK Living. Knopparna heter Button Hook och finns i tre olika storlekar och i flera olika färger. Som vanligt är det ”icke färgerna” som vitt, grått, svart och beige som tilltalar mig mest.

I butiken fanns tyvärr inte vit eller grå  så det fick bli svarta. Nu gäller det bara att klura ut var jag ska sätta upp dom. Men det lutar nog åt att dom hamnar i sonens rum, men vi får se.

020

022

/C

10 thoughts on “Rätt knapp!

  1. Hej! Det ser ut som att ni har haft det väldigt härligt i fjällen! Min mamma fyller snart 60 och jag tänkte höra om du eller Alex har förslag på present, gärna nån upplevelse. Ni verkar ju hitta på en hel del aktiviteter och ha koll på olika utflyktsmål. Antingen en dagstur eller en övernattning och det ska funka att ha med bebis🙂 Kram Anna

    • Hej! Och grattis till bebisen ❤️. Hmm vilken svår fråga…jag tänker genast, vad gillar mamma? Hur många är ni? Osv. Men kanske en ridlektion? Eller beställ en sån där kock som kommer hem till er och lagar god mat! Då blir det ju enklare med bebisen om ni kan vara hemma hos er. Alex kanske kommer på fler förslag? Kram C

      • Tack! Det är så mysigt med en liten bebis hemma! Måste passa på att njuta för jag vet ju att tiden går fort! Det är jag och min bror som har tänkt hitta på något med henne, ev Storhogna, hon gillar natur och motion. Ridlektion ska hon få av sin sambos barn med familj🙂 Men tack för tipsen!

    • Stort grattis från mig med!! Hoppas ni myser och mår bra hela familjen!

      Storhogna är ju verkligen fint och härligt, andra mysiga ställen är fjällgården i Ramundberget, Storulvån, och så vita renen i Edsåsdalen som jag skrev om för ett tag sedan.
      Boendet är enkelt men maten fantastisk och utsikten likaså. Det går att åka skidor dit för den som vill eller skoter. Det finns en ”egen” slalombacke uppe på fjället. Det är inte särskilt dyrt heller! 1095/person med övernattning, trerätters, frukost och sänglinne.
      Vill man göra en kortare utflykt är Fröå Gruva också mysigt. Åk skidor från björnen, ät deras goda mat och skida tillbaka, de som vill kan åka bil direkt dit.
      Jag har många fler fjälltips;)
      Hör av dig igen om det är något du undrar över.
      KRAM!
      /Alex

    • Kom på Buustamon oxå:)
      Det är ju också ett supermysigt ställe med fantastisk mat.. lite dyrare kanske men mamma fyller väl vara 60 en gång;)
      Där har ni ju närheten till ullådalen och skidturer på fjället!
      Som sagt.. fjälltips finns de gott om:)
      /Alex

      • Tack för många bra tips! Jag misstänkte att du hade några bra förslag, nu får vi se vad vi hittar på🙂

  2. Åh så skönt att åka till fjällen! Och speciellt när vi har så dåligt med snö här i Östersund..

    Superfina knoppar också!!

Kommentera

