Fredagsfeeling

Sovrummet har fått en ny matta. Egentligen var den tänkt till lilltejens rum men hon bor ju (fortfarande) inte där, så nu lånar vi den under tiden. Och jag har kommit på att det är bra att fota sitt hem ibland (även ni som inte bloggar) för då ser man hur det verkligen ser ut. När jag satte igång idag så började jag städa min lilla smyckesask och fick lite ordning där. Typiskt mig haha. Och presumtiva inbrottstjuvar göre sig icke besvär, inte mycket äkta vara i den lådan, men nu är det iallafall städat!

027

012

Det är bra med foton av andra anledningar också. Jag skulle nog önska att den här mattan var en aning större för att skapa harmonin som jag är ute efter. Den ser lite för liten ut i detta stora rum. Men det duger så länge.

022

026

Mattan hittade jag här och nu har Jotex ett erbjudande på 25% på valfri vara. Aktivera erbjudandet genom att gå in på deras webshop.

För övrigt är det ju fredag och solen skiner, precis som den gjort hela den här veckan. Behöver jag säga att det ljuvligt att vara föräldraledig just nu?

Eftersom jag har båda barnen hemma så blir dagens träning backintervaller utanför huset! Perfekt när lilltjejen ska sova och stora leker i snön.

Och som ett snabbt middagstips blir kvällens middag tonfisksallad. Superenkelt, snabbt och gott! Lägg stora salladsblad i botten och lite ruccola på det. Toppa med smulad fetaost, kalamataoliver, tonfisk, tärnade tomater, skivad avokado, och solrosfrön. Ringla lite olivolja över. Kanske också en vitlöksdressing på sidan. Servera med ett glas kallt vitt vin.

Trevlig helg, tack för att du läser.

Uppdatering :
Oj oj va hurtigt och klämkäckt det här inlägget lät när jag läste det, haha. Men nu har jag iallafall kört igenom mina intervaller och banne mig blir man ju lite lyckligare efter en sån sak.

/C

3 thoughts on “Fredagsfeeling

  1. Haha, man FÅR vara glad på bloggen också🙂 Fint med mattan fast jag förstår känslan av att vilja ha en större.

Kommentera

