Moodboards och barnrum

Innan O ens var född hade jag en plan för hans rum.
Jag gjorde en moodboard här och jag har hållit mig till den (fastän jag inte ens visste om det skulle bli en kille eller tjej när jag gjorde den).
Mycket av det som är med på den finns i hans rum idag.
image

image image

En moodboard är verkligen bra att ha när man ska fixa ett rum eller ett helt hus. Det är lättare att hålla en röd tråd och motstå spontanköp. Allra roligast är att klippa och klistra, och samla inspirationsbilder i en fin pärm eller bok men pinterest är ett bra och enkelt sätt att samla inspiration från nätet.
image
Vi delade av vårt sovrum och på så sätt fick vi ett till rum, det är inte alls stort men jag tycker faktiskt vi fått till det rätt bra.
Det fattas fortfarande lite småfix (en annan matta, en sittsäck, och lite annat) men vi är nästintill klara.
image

Nästa rum som ska fixas och inredas är sovrummet, men innan dess ska jag göra en moodboard. Det blir så mycket lättare då!

/A

4 thoughts on “Moodboards och barnrum

    • Tack Mimmi! Det är inte stort men det funkar:)
      Å det känns verkligen som fönstret alltid varit där.. kan faktiskt knappt komma ihåg hur det såg ut förut..

      Hoppas du får va ledig efter påsken då! Vi planerar lite olika fjällturer..Så vi håller tummarna för soligt väder.

      Snart är de vår på riktigt,
      Då syns vi;)

      Kram kram
      /A

    • Jag försöker så gott de går med de medel man har.. Tänk om man fick välja och vraka, men det är väl en utmaning i sig att göra det man kan med enkla medel.
      Jag tackar i vart fall för fina ord.
      Självklart hjälper jag dig, än om jag inte tror du behöver det:)
      Kram
      /A

Kommentera

