Glad lat påsk

Ja jag är bedrövligt lat just nu känns det som. Iallafall när det kommer till att fixa i hemmet som jag vanligtvis gör hela tiden. Jag har inte ens lyckats fått upp ett påskris i år. Så det enda ”påskiga” som finns här hemma är den kitschiga tuppen från förra året, minns ni? Samt en påsklilja från den jättestora matbutiken för 15 kr som står i en alldeles för stor kruka. Nåja.

189

188

Den uppmärksamme ser också att tuppen är tom. Alltså inget godis i den. Men riktigt så tråkigt ska vi inte ha det under ledigheten, den hade bara inte hunnits fyllas på vid fototillfället.

Vi firar påsken i fjällen som vanligt. Jag kan inte minnas en påsk som jag inte varit där?! Vi hoppas såklart på sol och fint väder. Det blir skidåkning, förhoppningsvis en del löpning, god mat och härligt umgänge. Och vila. Bästa högtiden är här, och jag ska njuta varje stund!

Och apropå det där med taklampor som jag skrev om sist här kommer ännu en kandidat! Snygg, eller hur?

Från den danska doctorn…finns här till en rimlig peng!

Vad gör ni i påsk? Berätta gärna,

Kram C

 

2 thoughts on “Glad lat påsk

  1. Gillar lampan!! Jag hänger nog bara i stallet i helgen och ska till gymmet idag. Inga fjäll här nere men idag ska det bli 18 grader varmt och det är ju inte så illa heller😉

Kommentera

