Solskenstur

Äntligen blev den av, en efterlängtad skidtur från Drommen till Gräftåvallen.
Cirka 17 km solskensåkning med en kär vän. Nästintill folktomt och alldeles vindstilla.
Påsken kunde inte ha avslutats på ett bättre sätt.

image

image

image

Det är bitvis väldigt lite snö så det gäller att passa på och ta tillvara på de sista skiddagarna. Jag håller tummarna för två skidhelger till!
Någon som har ett turförslag? Tipsa gärna.

Hoppas ni haft en skön ledig påsk med massor av solsken!

/A

6 thoughts on “Solskenstur

  1. Ser helt fantastiskt ut med sol ocg gnistrande snö….Själv räknar jag timmarna imorgon bär det av. Barcelona here we come. Kram m

  2. Härligt, Alex! Jag håller också tummarna och tror på minst två turer till. Just nu kommer jag inte på några bra förslag men jag ska klura lite till. Jag hänger gärna med på någon fler tur om vi lyckas synka det🙂

  3. Vännen, åk till Kittel! Mkt snö kvar. Träffade två tjejer i måndags från Östersund som gick på tur o hade skidat från Kittel till Blerikstugan o tillbaka. En tur på ca 2,6 mil. Det var inga problem heller att skida över Rissjön. Gustav fiskade o där han var va det ca 1.5 m is! Puss o Kram!

    • Ja de hade varit underbart men de är liiiite för långt för en dagstur.. man blir ju lite bekväm när man har ”sina” fjäll runt knuten, fast jag har förstått att snömängden i de västerbottniska fjällen är mycket bättre!
      Saknar dig!
      Kram
      /A

Kommentera

