Underbara dagar

Vilken påsk det blev, och vilket väder! Sånt man önskar sig men ändå inte riktigt vågar hoppas på. Och som jag har förstått det, har vädret varit lika härligt över hela Sverige. Tusen tack alla inblandade för dessa fina dagar! Vi har varit i fjällen och nu är vi hemma och pausar i två dagar.  Men imorgon åker vi upp igen. Det gäller ju att passa på.

Med den här vyn utanför stugan kanske ni förstår att vi trivs?

013

En av dagarna åkte vi upp för en för säsongen stängd slalombacke. Perfekt! Nästan bara vi och solen.

021

Ja förutom vår kung då som vi faktiskt stötte på. Fast särskilt pratsam var han inte dock, säpofolket var desto trevligare! Och jag var bara tvungen att smygfota lite. Kungen i blåa byxor och retrorygga från Salomon.

018

Ni kanske minns att vi även ”sågs” förra året? Haha….

049

Lite fix och trix krävs ju för att allt ska gå runt med två små barn på skidturer, men tack vare hjälp från våra nära och kära går det ju såå mycket lättare än när jag är ensam på dagarna. Känns lyxigt! En morgon åkte U upp till Blåhammaren och jag tog med mig en jämthund och sprang längs Storulvåvägen. Trots alla bilar som susade förbi så var vyn fullkomligt makalös och känslan var att jag kunde ha sprungit hur långt som helt. Nästan. En sån vardagslyx som inte hade funkat utan hjälp. Tack igen!

Om ni är sugna på att åka skidor i helgen så är det ju Fjällfest i Stourlvån, missa inte!

Medan vi varit borta har nästan all snö försvunnit från vår gräsmatta. Kanske dags att börja leta fram krattorna? Har ni börjat?

/C

 

2 thoughts on “Underbara dagar

Kommentera

