Sommarens (enda) loppisfynd

Sommartider är lika med loppistider.
Det kryllar verkligen av loppisskyltar längst vägarna. För varje skylt vi åker förbi brukar jag tänka ”där kanske DET där riktiga loppisfyndet fanns”.
Vi brukar även åka på auktioner på somrarna, allra helst ska det vara riktiga gårdsauktioner. Det är där man kan göra riktiga fynd.
Jag är på jakt efter ett matbord, en byrå, en mysig matta till sovrummmet och andra fina fynd.
Jag skyller på värmen för den här sommaren har det inte blivit så många loppisstopp och inte någon auktion överhuvudtaget.
Men på en liten gårdsloppis hittade jag detta lilla syskrin. Det ska få agera smyckesskrin i sovrummet.
För en tjuga blev det mitt och då var det även fullt av nål, tråd och annat smått och gott.

image

image

image

Har ni gjort några loppisfynd i sommar?

/A

 

2 thoughts on “Sommarens (enda) loppisfynd

  1. Det lilla skrinet blev ju jättebra hos dig!
    Värmen denna sommar har nog gjort att mycket som man tänkte göra när sommaren kom inte blev av….men vad gör väl det när vi fått njuta av en helt underbar och makalös sommar!!!N och O har ju kunnat bada mer den sommar än vad de gjort under hela sitt liv tror jag och vi vuxna har ju kunnat vara i vattnet och inte bara gått ner för att doppa sig.Kram m

    • Ja du har så rätt!
      Klart man ska njuta av vädret.
      Idag har N badat pool hos min vän Ingrid, så kul att se framstegen. Tänk vilken lycka att ha en egen pool!
      Men sjön funkar också fint, för vi hann bara hem så skulle N gå ner och bada där.

      Kram
      /A

Kommentera

