Lättlagat

Ni vet det ordet vardagsmat, visst låter det lite tråkigt? Som att det ligger i förväntningarna att det inte är särskilt gott alls, och kanske även lite grått. Med risk för att låta pretentiös så känner jag i själ och hjärta att livet är för kort för att slösas bort på tråkig mat. Det innebär ju inte med automatik att jag lagar fantastisk mat varje dag, långt ifrån. Men små val kan göra susen. Och det behöver absolut inte betyda dyrt. Lite lite planering, hjälper vardagen på traven. Idag åt vi en gammal favorit. Bakom receptet hittar ni Paulo Roberto. Jag gillar hans syn på mat och träning.

009

I receptet står det tomater, men här hemma fanns det bara körsbärstomater, det funkar lika bra! Ta många bara.

015

016

Jag unnade mig ett glas rött, det är ju ändå lilllördag och träningen är gjord. Mums!

017

Jag läser ofta Jennys matblogg som dessutom serverar veckomenyer på söndagar för den som vill göra det riktigt enkelt för sig. Hon ger mig massor av inspiration även om recepten ofta är väldigt enkla. Men man ska ju orka också. Därför gillar jag Jenny.  Jenny hittar ni även på FB och Insagram!

Hur gör du för att underlätta matlagningen på vardagar?  Dela gärna med dig och lämna en kommentar!

/C

Kommentera

