Dimmig morgon

Det kändes faktiskt extra mysigt att få sätta sig med frukost idag. En kopp te, en eld att titta på och så har jag lagt ett fårskinn över stolen för jag fryser lite. Jag kör hårt på honungen nu eftersom jag är fast övertygad om att den hjälper till att hålla mig fri från förkylningar. Jag har inte sovit så jättemånga timmar i natt efter att ha jobbat sent, cyklat hem från jobbet och därefter försökt varva ner och somna. Ute ligger dimman tät liksom de flesta mornar nu på ett tag.

011

Vi får ”simma runt i mjölken” i några timmar på förmiddagen för att sedan njuta av fantastiskt höstväder och strålande sol på eftermiddagen. Jag hoppas att det blir samma visa idag. Nu har jag dessutom jobbat färdigt för den här veckan, men det finns ju alltid saker och ting som ska göras här hemma. Men först bara en kopp till.

012

Den här bilden får symbolisera vad jag skulle vilja göra i helgen med mannen, vi får väl se om får till det.

Bilden lånad från Härkila.se

Simma lugnt!

/C

 

Kommentera

