Lite sött

Det blåser höstvindar utomhus men inne är varmt och gott. Om du är sugen på att baka något enkelt och gott som lördagsgodis ikväll kommer här ett enkelt recept på nougatbollar. Alltså chokladbollar med nougat i. Mumsigt värre!

009

Du behöver:

4 dl havregryn

1,5 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker/eller en knivsudd vaniljpulver

1 dl kokos

100g smör

100 g nougat

1-2 msk vatten

Gör så här:

Blanda alla ingredienser med en elvisp. Forma till små bollar och rulla i kokos. In i kylen en stund och sen kan du njuta!

Jag ställde de färdiga bollarna i de söta kakformarna från Nicholas Vahe, dom kan du  hitta här.

008

010

Nu ska även jag njuta av denna helg efter att ha jobbat i natt. Jag har glömt bort hur sliten jag brukar känna mig dagen efter. Jag sår skylla på att jag är ovan, hoppas kroppen hinner ifatt.

Trevlig blåsig helg!

/C

Kommentera

