Rosetter

Vilken skön lördag! Här vaknade minstingen tidigt (05.30) och jag gav att upp försöken med att somna om (och att få henne att somna om) vid 7 tiden och gick istället ner och lagade frukost till hela familjen. Fördelen med att kliva upp tidigt är ju att dagen blir lång och man hinner med mycket. Jag väljer att tänka så, jag blir så vansinnigt trött annars…

I ugnen ligger en Tjälaknöl och gottar sig. Jag gör efter det här receptet. Det blir morgondagens middag eftersom jag kom på det nu i morse. Tack mamma för fint älgkött (kalv)!

Sedan i början på september och min Stockholmsresa har denna vackra mässingsrosett legat och väntat på att bli uppsatt. Vi måste köpa mässingskruvar idag och sen bara bestämma var den ska sitta. Alltså att den ska upp i lillasysters rum är bestämt, men jag är inte hundra på placeringen. Jag vill heller inte göra onödiga hål i väggen. Den ska ju mest hänga som en prydnad men det kan ju även vara roligt att hänga upp nån fin klänning på den eller så. Alex har ju också denna fina krok, det ser ni här.

011

I lillasysters rum finns nu också en söt samling av hårrosetter i varierande färger. Nu börjar hon dessvärre protestera mot att ha dom i håret och kan också ta ur dom själv. Jag får väl hoppas att det kommer en dag när hon väljer att sätta dom i håret själv…haha.

017

016

När man talar om trollen, nu vaknade minstingen. Måste gå.

Ha en fin helg!

/C

2 thoughts on “Rosetter

  1. Jag äääälskar rosetter och anser att man aldrig blir för gammal för att bära det.
    Piffar upp vilken outfit som helst eller tillför extra sött i inredningsväg.

Kommentera

