Kladdkakans dag

Åh jag älskar verkligen att baka. Och särskilt mycket tycker jag om att hitta nya favoriter att skriva upp i receptboken. Att komma in efter en inte särskilt lång men desto kallare promenad och sjunka ner på en stol med en kopp hett kaffe och lyxa till det med en stor bit kladdkaka ”dulce de leche”, det gillar jag. Jag bakade kakan igår kväll och nu har den stått i kylen sedan dess och jag tycker att smakar som bäst då. Receptet kommer såklart från Jennys matblogg. Hon driver en underbar matblogg utan krusiduller men med massor matinspiration. Jag kan inte nog hylla henne, hon hjälper oss mycket med matförslag under veckorna. Idag är det ju faktiskt kladdkakans dag och jag  firar på detta sätt.

270

Annars känns det skönt med fredag, eller hur? Fast min helg börjar inte förrän tidigt imorgon bitti  eftersom jag ska jobba i natt.

Var det någon som hängde med igår på släppet av Alexander Wangs kollektion för H&M? Inte jag, jag kom inte ens in på sidan, det var högt tryck tydligen. Tycker att den här väskan var läcker, men tyvärr är den som det mesta andra redan slutsålt.

Ha en fin helg alla!

/C

 

4 thoughts on “Kladdkakans dag

  1. Tänk att det finns en dag för kladdkakan🙂 Egentligen helt otroligt men å andra sidan, vem tackar nej till kladdkaka. Den du bakat såg riktigt god ut! Ha en bra jobbkväll och njut sen av helgen. /Katrin

    • Ja jag håller med dig J! Och ända så ”fuskade” jag lite och stuntade i ”toppingen” på kakan som säkert är supergod också, men jag tyckte inte att det behövdes 😊. Kram C

Kommentera

