Blocketfynd

En rolig andra adventshelg med diverse festligheter är över och julen närmar sig nu med stormsteg. För någon vecka sedan kunde jag inte låta bli att känna mig lite stressad över allt som skulle göras, (enligt mig själv alltså) men nu har jag bockat av en del fix och då känns det genast så mycket bättre.

Här nedan ser ni ett mitt kanske bästa blocketfynd någonsin som jag gjorde för snart 10 år sedan. Det är fåtöljen Ewa Hög från Bruno Mathsson. Jag ska erkänna att jag både varit lite less på den och faktiskt funderat på att sälja den nån gång. Men då sa Alex till mig på skarpen att såna här möbler säljer man inte i första taget, dom ska ju barnen ärva. Klokt av dig! Nu har Ewa fått lite julkläder på sig och pryder absolut sin plats.

012

Jag minns inte exakt vad jag betalade men det var inte mer än 1500kr. Det är ju roligt med vintage och jag spanar regelbundet på blocket, även om utbudet inte är så stort här där vi bor. Jag brukar ofta tipsa mina vänner om saker som jag vet att dom letar efter och det är lika roligt att se dom göra fynd som att göra det själv.

011

Det kanske är tur att jag inte bor närmare Stockholm då skulle nog Bukowskis va en välbesökt plats av mig. Kolla in Bukowskis Market där pågår auktioner dygnet runt.

Stockholms auktionsverk, Magasin 5 finns också mycket fint. Titta bara på den här vackra karmstolen från Arne Jacobsen. Ahh så snyggt!

När nu åter till verkligen. Och lova mig, stressa inte vänner – det blir jul ändå.

Kram C

Kommentera

