Vabruari

Förkylningstider är här och nu var det tydligen vår familjs tur. Framförallt är det barnen som är kraxar. Jag har, peppar peppar, klarat mig och har inte varit förkyld på flera månader. Inte sedan jag började äta D-vitamin. Om det hänger ihop vet jag inte, men jag är glad så länge det varar. Jag är generellt tveksam till kosttillskott och när jag läste idrottsnutrition på universitet fick jag lära mig att vi svenskar köpte då (för drygt tio år sedan) kosttillskott för över 2 miljarder varje år, mycket av det helt i onödan…

010

apotea hittar du det mesta du kan tänkas behöva i förkylningstider men även annat smått och gott. Jag hittade en fin tvål med tofs till badrummet och läppbalsam från Eos till bra pris.

011

Såklart hittade jag även en rabattkod som ger dig 10% rabatt, den gäller till idag den 15/2. Skriv in ordet VALENTIN i rutan för rabattkod. Det är alltid gratis frakt på Apotea!

008

Jag hade sett fram emot Världscupen i längdåkning som äger rum denna helg här i Östersund. Men det får upplevas från tvsoffan för vår del tyvärr.

Ny vecka snart, nya tag.

/C

2 thoughts on “Vabruari

  1. Samma här! Har i stort sett inte varit sjuk det senaste året. Är helt övertygad om att det har med kosten (kolhydratsfri) samt tillskottet av D-vitamin att göra. Lever ju i rena smittohärden annars. 😷

Kommentera

