Härliga Helags

I fredags var det säsongspremiär för många av stf:s fjällstugor.
Jag och Jenny hade bokat en natt på Helags fjällstation med halvpension till kampanjpris.
Vi parkerade i kläppen och valde sedan sommarleden via kesusjön upp bland fjällbjörkarna. Sedan kryssade vi oss mellan snöfläckarna bort mot skoterleden då det var svårt att hålla koll på den rösade leden.
Det blåste friskt och det var verkligen dåligt med snö uppe på kalfjället.

Men snöbrist och kraftig blåst på vägen upp till Helags vägdes upp av strålande sol, bastubad, trerättersmiddag och en värmande vårsol på hemvägen.

image

Att vakna upp mitt ute på fjället till den här utsikten är bland det bästa jag vet. Det är som balsam för själen.

image

image

image

image

Som sagt. Solen värmde och snöläget påminde mer om påsktider än februarimånad. Lite oroväckande faktiskt. Jag vill ju hinna med många fler fjällturer i vår!

image

Hoppas ni haft en härlig helg i vårsolen.

/A

8 thoughts on “Härliga Helags

  1. Så fina bilder och vilken underbar natur Alexandra. Du är verkligen på rätt plats där du får njuta av det du gillar allra mest.
    Kramar från ett blaskigt Ulricehamn 😚

  2. Åh,vad härligt det ser ut!! Vad glad jag är att det blev en lyckad tur, det är du värd! Ångrar att jag inte följde med😦
    Vad fina bilderna på dig är! Kram

    • Vägen upp var bitvis kämpig men som sagt solen strålade och det jobbiga glömdes bort i bastun:)
      Lördagen var magisk med solstrålar som värmde! Ni såg oxå ut att ha en jättehärlig dag:)
      Nu får vi hoppas det kommer mer snö så vi kan åka på fler härliga turer ända in i Maj!
      Kram

  3. Alexandra där hon trivs allra mest..>3….även om havet drar sommartid, det är väl vidderna som lockar kan jag tänk…kram m

Kommentera

