Vårens första dag

När mårbackorna kommit på plats i uterummet då vet man att våren är på gång. Fast frågan är om våren vet om att den ska komma nu? Det har inte varit något vidare vårväder på sistone. Men idag har det verkligen varit varmt och skönt när solen tittat fram.

Jag vabbar med N och har passat på att plantera och fixat lite i vårt uterum idag.

image

image

image

Det blir alltid mårbackor i uterummet, det hör liksom till.

Jag brukar ofta spontanhandla andra blommor när man åker till handelsträdgårdar men i år ska jag försöka planera vad vi ska ha i krukorna utomhus.
Jag fick tips av en kompis att Granngården sålde citronträd för 299 sek, ett sånt kanske det måste bli.

Ha en fin dag och TACK för alla besök i samband med reportaget, hoppas ni kommer tillbaka!

//A

4 thoughts on “Vårens första dag

    • Ja det är verkligen en fin och tacksam blomma.
      Jag vill dock ha den sorten som är ljusrosa och inte laxrosa och det är alltid svårt att hitta.
      Nu hittadr jag bara en som var så där ljus och fin:)

      Ha de gott och tack för din hälsning.
      /A

Kommentera

