Nytt hår!

Inte riktigt så drastiskt som rubriken lyder men nu ska ni få se på nåt spännande. Jag var hos frisören förra veckan och det var som vanligt alldeles ljuvligt eftersom jag har en tendens att vänta ganska länge mellan gångerna. Det är en ganska dålig  ovana/vana när man har långt hår.

Jag fick prova en ny behandling som heter Olaplex. Det går enkelt uttryckt ut på att man nu ska kunna färga hår utan att det tar någon som helst skada, snarare tvärtom att det vårdas och blir starkare! Låter ju nästan för bra för att va sant, eller hur? 

  

Jag har typiskt skandinaviskt hår, många hårstrån men tunna. Och blir det för tuffa färgningar brukar det slita i längden. Jag gör slingor men brukar lämna en del av underhåret ofärgat. Jag kände direkt efteråt att håret var mycket mjukare än vad det var innan och framförallt hur det brukar kännas efter färgning! Och nu flera dagar efteråt håller ”mjukheten” i sig.

Så tummen upp från mig och så här blev det. Extra många tummar för den ”kalla” blonda  färgen!

 
  
1:a juni idag men jag märker ingen skillnad utomhus. Regn, regn, regn och kallt. Men nu vänder det va? 

/C

6 thoughts on “Nytt hår!

Kommentera

