Sju svåra år?

Nu har jag slagit till igen. Fyndade en sjuanstol på blocket häromdagen och har nu gett mig i kast med att försöka ge den nytt liv. Stolen är original från 70-talet och var klädd i ett brunt manchestertyg som den förra ägaren hade börjat sprätta bort på stolsryggen.Själva tyget var det väl egentligen inget fel på, men under tyget fanns 30 år (minst) gammal skumgummi som smulade sig när man tittade på det. Eventuella tapetserare får blunda resten av inlägget för det gick ganska brutalt till när jag satte igång.

Här ser ni stolen innan jag började.

028

Här är jag i full gång med min operation. Jag insåg snabbt att det var bäst att gå ut och ta fram dammsugaren. Smulad skumgummi överallt, haha.

029

Mängder med häftklammer senare och bara undersidan kvar här.

030

Och till sist bara ett stackars skelett kvar.

031

Men nu då tänker ni, så där kan den väl inte se ut? Nej just det! Jag hittade en dansk sida på nätet som säljer läderöverdrag till kända designmöbler band annat till just sjuan.

Nu gäller det bara att hitta rätt färg på det överdraget. Och jag har varit vuxen nog att beställt hem gratis läderprover så att jag inte gör något överhastat. Väldigt olikt mig..

I huvudet har jag iallafall tänkt mig någon brun nyans på stolen. Hur som kommer det att bli så snyggt och nu längtar jag självklart tills allt är färdigt. Tålamod har väl aldrig varit min grej riktigt.

Ha en skön söndag!

/C

Kommentera

