Mission completed

Efter att ha fått lite hjälp med det sista fixet med sjuanstolen så var det då dags att trä på överdraget till som jag beställde för ett tag sedan.

019

Överdraget är supersnyggt och otroligt välsytt, verkligen fint gjort! Sitter som en smäck också så det var lite pilligt att få det på plats, man skulle tydligen massera skinnet så att det formar sig ordentligt efter stolen. Det har jag faktiskt inte hunnit göra men det sitter bra ändå.

Däremot skulle jag ljuga om jag sa att jag var supernöjd med färgen. När vi beställde hem prover så velade både jag och Alex ett bra tag innan vi bestämde oss. Jag sa redan från början att jag tyckte att sadelbrun som min färg heter var lite mörk Men jag valde den ändå och jag valde ju själv. Jag tänker att skinnet ändå är ett levande material och kommer bli sådär snyggt slitet och blankt som jag vill ha det när stolen är riktigt nött. Jag får hålla mig till tåls, tålamod var det ja.

023

Jag gillar dragkedjan på stolsryggen. Det är detaljerna som gör det.

022

Dessutom är de svårt att fånga färgen, jag tycker den ser olika ut på varje bild. Fullt så här mörk är den inte i verkligheten. Ni får komma hit och granska istället.

Om du också är sugen på en stol så kör Länna Möbler en sjuankampanj just nu, kolla här! Jag tycker den bruna stolen har den perfekta färgen.

Nu njuter vi av söndagen!

/Carin

Kommentera

