Höstens lista

Så kom September och även om det lovas sommarvärme ett par dagar så är det en annan luft.
Höstluften är frisk och klar och jag älskar det.
Med hösten brukar inredningsintresset göra sig påmint men det är rätt svalt för min del. Jag tror det beror på vad som sker i världen. Folk flyr för sina liv. De har inga hem. Jag ska bli bättre på att uppskatta det vi har!

Min resa till Österrike satte även igång en upptäckarlust. Vi är rätt bra på att ta oss iväg på många små äventyr men jag vill prioritera upplevelser, äventyr och resor ännu mera- sådant som man minns och kan spara i hjärtat.
Istället för en materiell wishlist har jag gjort en bucketlist för hösten.

image

                      I höst vill jag;

*Bo en natt på Copperhill, njuta av deras spa, äta god frukost och springa en sväng på skutans baksida.

*Se Ulvön i höstskrud! En after work helg med god mat, havsluft och  hotelllyx.

*Åka till Jorm med familjen och goda vänner, umgås, vandra i fjällen med barnen, springa upp på en av alla klumpar däruppe, äta gott och höra barnens skratt (och skrik)!
Check på den, tack R och A och Sara!

*Äta långfrukost på Jazzköket. Premiär den 1 oktober!

*Gå ut och äta födelsedagsmiddag på någon av stans restauranger.

*Springa Forsaleden (hela vägen tur och retur den här gången).

*Tjejhelg i Ottsjö med Åre höstmarknad, fjälljogg och stugmys.

*Gå upp på Suljätten med familjen och beundra vidderna och vyerna.

*Tända ljus och mysa framför brasan!

image

image

image

image

image

image

image

/A

3 thoughts on “Höstens lista

  1. Oj så klok du är och vilken härliga lista! Har precis känt samma sak efter att jag och min man sprang BAMM här i augusti. Vi fick uppleva den helt underbara naturen i Björkliden och vi fick en roadtripp bara han och jag tillsammans!Uppleva och skapa minnen tillsammans med familj och vänner känns för mig otroligt viktigt, att ta tillvara på tiden vi har tillsammans. Hoppas du får en helt underbar höst! /Therese

    • Tack Therese för din kommentar.
      Vilket äventyr!
      Björkliden är ju helt fantastiskt vackert.
      Och BAMM också- Heja er!

      Visst är det så att meningen med livet är att fylla det med liv!
      Vill så gärna att våra barn skall minnas alla våra fjällturer med glädje när dem växer upp och få ett eget intresse för fjällen och att dem utforskar världen!

      Detsamma till dig Therese, njut av hösten och ta vara på dagarna!

      Kram
      /A

Kommentera

