Spegel på väggen där

Vi var i Stockholm på en härlig minisemester för några veckor sedan,och på vägen hem stannade vi till på Ikea i Uppsala för att köpa en enda sak. Nämligen denna spegel. Nu sitter den ovanför det lilla vitrinskåpet och den lilla tavelväggen är borta. Tack o lov för att jag inte hade spikat upp alla tavlor utan använd mig av en smart tavelupphängning, nämligen den här. Inte ett spår syns av att tavlorna suttit där, superbra!

Spegeln ger ett lugnare intryck är alla tavlorna och det skapar även spännande siktlinjer i huset. Och ingen behöver vara orolig över att behöva sitta vid matbordet och spegla sig, som jag trodde först.

128

När jag ändå håller på att tipsa om smarta säker så bjuder jag på ännu ett tips. Jag köpte krukan som ni ser på bilden till mig själv när jag fyllde år för ett tag sedan. Fatet är av mässing och blir snabbt missfärgat när man vattnar. Jag fick ett tips av min vän att först sätta växten i en yoghurtburk och sedan ner i krukan. Tack för det tipset, inte en fläck på fatet och min fina hortensia som jag fick av mamma på födelsedagen mår toppen. Dessutom ser man inte burken när blomman är i krukan.

126

127

/Carin

Kommentera

