Asiatisk biffsallad

En av våra middagsfavoriter just nu är asiatisk biffsallad.
Jag kör på en mix av detta och detta receptet och lägger till avokado. Det är så gott med smaker av chili, lime, koriander och jordnötter som topping!

image

image

Mums! Om ni inte testat måste ni göra det.

Trevlig kväll!
/A

4 tankar om “Asiatisk biffsallad

  1. Men vilken trevlig blogg att hitta till, kul med lite Jämtlandsblickar i flödet. Hit kommer jag tillbaka 🙂
    Fick en fråga om Ottsjön av Alex på min blogg. Här kommer mitt svar:

    Hej Alex,
    I Jämtland finns ju byn Ottsjö med sjön Ottsjön som ligger vid Åre och som är en populär turistdestination. Byn Ottsjön som jag kommer ifrån ligger i Krokoms kommun mellan Föllinge & Hammerdal och är inte särskilt känd i turistkretsar.

    Om du syftar på byn Ottsjö skulle jag rekommedera att du kikar in på Saras blogg Träningsglädje, där har hon skrivit om Ottsjö. Själv har jag aldrig varit där.

    Kring byn som jag kommer ifrån är naturen vädligt härlig med många skogsbilvägar och stigar som kan promenera vid. På vintern finns skidspår dragna både i skogen och på sjön men inga fjäll eller vandringsturer finns i närheten.

    Hoppas mitt svar hjälpte lite 🙂

    /Stina

    • Välkommen hit:)

      Det var faktiskt genom bloggen träningsglädje jag hittade till dig:)
      Ottsjö känner jag mycket väl till och det hör till en av mina favoritplatser däremot har jag aldrig varit i Ottsjön, där du kommer ifrån och var nyfiken på att höra om du kunde rekommendera några turer däromkring. Jag fick nog för mig att det var lite fjäll runtomkring men jag borde nog ta och spana in en karta;)
      Skog och sjö är ju oxå fint!

      Hur som helst- tack för ditt svar och välkommen åter:)
      (Vi verkar lida av lite bloggtorka just nu…Men du kan ju alltid kika igenom arkivet;))
      /Alex

Lämna en kommentar